Vrouwelijke kunstenaars in het Vlaams Parlement

Het Vlaams Parlement organiseert van 8 maart tot 28 april 2017 in samenwerking met de Stichting Anny Roose de tentoonstelling ‘Vrouwelijke kunstenaars in beeld’. Een 30-tal kunstwerken van vrouwelijke kunstenaars uit de verzameling van Anny Roose worden tentoongesteld in het parlement.

Het Vlaams Parlement zet in samenwerking met de Stichting Anny Roose vzw een tentoonstelling op over vrouwelijke kunstenaars. De tentoonstelling omvat een 30-tal kunstwerken die Anny Roose, zelf kunstenares, geselecteerd heeft uit haar collectie. Zij legde over de jaren heen een zeer uitgebreide kunstverzameling aan die zeer divers is qua samenstelling.

“Figuratief of abstract, lineair of expressionistisch, het maakt mij niet uit. Het kunstwerk moet mij iets te zeggen hebben”, aldus Anny Roose.

De pers wordt uitgenodigd op de vernissage die plaatsvindt op dinsdag 7 maart om 18.00u in de Zuilenzaal van het Vlaams Parlement.

_______________________________________

Programma:

18u00 Ontvangst door dra. Wendy Wiertz, docente kunstgeschiedenis

18u30 Toespraken:

• De Stichting Anny Roose, Pierre Vanderstichele
  • De vrouw in de 21ste eeuw, Anne Soete
  • Schilderessen van A tot Z, Prof. dr. Katlijne Van der Stighelen

Receptie

Locatie: Vlaams Parlement, Zuilenzaal, Leuvenseweg 86, 1000 Brussel

De tentoonstelling is te bezichtigen op afspraak: [email protected]