Vlaams Parlement hijst de regenboogvlag op 17 mei

Het Vlaams Parlement zal op 17 mei opnieuw de regenboogvlag uithangen. 17 mei is de Internationale Dag tegen Homofobie en Transfobie (IDAHOT).

Naar jaarlijkse gewoonte vraagt çavaria, een koepel van 120 holebi- en transgenderorganisaties, aan de diverse overheden in Vlaanderen om op 17 mei een regenboogvlag uit te hangen. Sinds vorig jaar doet ook het Vlaams Parlement daaraan mee.

Door op 17 mei aan het Vlaams Parlementsgebouw de regenboogvlag te hangen, ondersteunt het Vlaams Parlement niet alleen op symbolische wijze de verenigingen en individuen die opkomen voor een brede kijk op seksuele oriëntatie, genderexpressie en genderidentiteit. Het parlement geeft hiermee tevens de boodschap dat elke vorm van discriminatie of uitsluiting op basis van geaardheid onaanvaardbaar is.