Laatste toespraak van Herman De Croo in het parlement

Vandaag leggen de 124 verkozen parlementsleden de eed af in het Vlaams Parlement. Deze eerste vergadering vindt plaats onder leiding van de Vlaams volksvertegenwoordiger met de meeste anciënniteit, Herman De Croo (Open Vld). Hij maakt van deze gelegenheid gebruik om zijn laatste toespraak als parlementslid te houden.

De installatievergadering van het Vlaams Parlement vindt plaats onder leiding van een tijdelijk voorzitter. Die eer gaat volgens het reglement van het Vlaams Parlement naar het parlementslid met de meeste dienstjaren conform het reglement. Op 18 juni is dat Herman De Croo (Open Vld) met 27,73 dienstjaren.

Herman De Croo maakt van deze plenaire vergadering gebruik om zijn laatste toespraak als volksvertegenwoordiger te houden.