Commissies Vlaams Parlement vergaderen vanaf morgen digitaal

De commissievergaderingen van het Vlaams Parlement zullen vanaf deze week digitaal verlopen via Zoom. De commissievoorzitter zal de vergadering vanuit het parlement voorzitten, terwijl de leden van thuis uit kunnen deelnemen. Ook de betrokken Vlaamse ministers zullen vanop hun kabinet aan de digitale commissievergadering deelnemen.

Na de geslaagde digitale stemming op afstand tijdens de plenaire vergadering van vorige week, starten vanaf morgen digitale commissievergaderingen in het Vlaams Parlement. Zeven commissies zullen deze week vanop afstand vergaderen en alle over hetzelfde onderwerp: de coronacrisis. De commissieleden zullen digitaal met elkaar van gedachten kunnen wisselen en de betrokken minister de nodige vragen stellen. Dit zal verlopen via het Zoom-platform, een online videoconferentie-systeem. De commissievoorzitter, die in het parlement aanwezig zal zijn, zal vanuit een commissiezaal de vergadering in goede banen leiden.

De volgende commissievergaderingen zullen deze week online vergaderen over de coronacrisis:

• dinsdag 7 april, 14u: Commissie Welzijn
  • woensdag 8 april, 10u: Commissie Landbouw
  • donderdag 9 april 10u: Commissie Wonen en Commissie Cultuur
  • donderdag 9 april 14u: Commissie Economie en Commissie Cultuur (Jeugd)
  • donderdag 9 april 16u: Commissie Onderwijs

De commissievergaderingen kunnen live gevolgd worden via de streaming op de website: www.vlaamsparlement.be

Vlaamsparlement.tv zendt alle commissievergaderingen uit, met uitzondering van de Commissie Cultuur op donderdag, via Telenet kanaal 42, Proximus TV kanaal 175, Orange kanaal 80.

De pers wordt gevraagd de vergaderingen via deze kanalen te volgen.

Liesbeth Homans

Voorzitter Vlaams Parlement