Brits ambassadeur licht brexit toe in Vlaams Parlement

De Britse ambassadeur, Alison Rose, zal op dinsdag 31 januari 2017 in de Commissie Buitenlands Beleid en Europese Aangelegenheden van het Vlaams Parlement toelichting geven over de brexit en de toekomstige relatie tussen de EU en het Verenigd Koninkrijk.

Op 23 juni 2016 organiseerde het Britse parlement een raadgevend referendum over het EU-lidmaatschap van het Verenigd Koninkrijk. Op basis van het resultaat van dat referendum besliste de regering uit de EU te treden. De onderhandelingen over de scheidingsprocedure worden binnenkort opgestart en kunnen meerdere jaren in beslag nemen.

Het is inmiddels duidelijk dat de brexit ook voor Vlaanderen heel wat gevolgen met zich meebrengt, vooral op economisch, fiscaal en juridisch vlak. Om een duidelijker zicht te krijgen op deze gevolgen, nodigde de Commissie Buitenlands Beleid mevrouw Alison Rose, Brits ambassadeur in België, uit voor een gedachtewisseling over het brexitproces en de mogelijke gevolgen ervan voor Vlaanderen.

Praktisch:

• 13.30 uur: De heer Peter Van Rompuy, Eerste Ondervoorzitter, en de heer Rik Daems, Commissievoorzitter, verwelkomen de Britse Ambassadeur in het Peristilium
  • 13.35uur: Kort fotomoment in het Peristilium
  • 13.40uur: Commissievergadering in de Jan Van Eyckzaal.
  • De commissievergadering wordt live gestreamd via https://goo.gl/ptm0Ba

Rik Daems