Actuele Vragen, Vlaams Parlement, woensdag 6 oktober 2021, 14 uur

Hierna vindt u de lijst van Actuele Vragen die vandaag, woensdag 23 juni, vanaf 14u, in het Vlaams Parlement aan bod komen:

1. Actuele vraag van Freya Saeys (Open Vld) aan Wouter Beke, Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid, Gezin en Armoedebestrijding, over de derde prik in coronavaccinatiecentra

Actuele vraag van Paul Van Miert (N-VA) aan Bart Somers, viceminister-president van de Vlaamse Regering, Vlaams minister van Binnenlands Bestuur, Bestuurszaken, Inburgering en Gelijke Kansen, over de communicatie naar de lokale besturen met betrekking tot de verlenging van de vaccinatiecentra

2. Actuele vraag van Chris Janssens (Vlaams Belang) aan Bart Somers, viceminister-president van de Vlaamse Regering, Vlaams minister van Binnenlands Bestuur, Bestuurszaken, Inburgering en Gelijke Kansen, over het uitgelekte rapport van de Staatsveiligheid betreffende de extremistische banden van de voorzitter van de Moslimexecutieve en de Sultan Ahmetmoskee, waaraan hij verbonden is

3. Actuele vraag van Axel Ronse (N-VA) aan Hilde Crevits, viceminister-president van de Vlaamse Regering, Vlaams minister van Economie, Innovatie, Werk, Sociale Economie en Landbouw, over de inspanningen van de gewesten voor de activering van langdurig zieken

Actuele vraag van Robrecht Bothuyne (CD&V) aan Hilde Crevits, viceminister-president van de Vlaamse Regering, Vlaams minister van Economie, Innovatie, Werk, Sociale Economie en Landbouw, over de audit van het Rekenhof inzake de begeleiding langdurig zieken

4. Actuele vraag van Kim De Witte (PVDA) aan Ben Weyts, viceminister-president van de Vlaamse Regering, Vlaams minister van Onderwijs, Sport, Dierenwelzijn en Vlaamse Rand, over de resultaten van het onderwijsoverleg omtrent de geplande besparingen

Actuele vraag van Roosmarijn Beckers (Vlaams Belang) aan Ben Weyts, viceminister-president van de Vlaamse Regering, Vlaams minister van Onderwijs, Sport, Dierenwelzijn en Vlaamse Rand, over het verzet van de onderwijsverstrekkers en de vakbonden tegen de besparingen in het onderwijs

Actuele vraag van Johan Danen (Groen) aan Ben Weyts, viceminister-president van de Vlaamse Regering, Vlaams minister van Onderwijs, Sport, Dierenwelzijn en Vlaamse Rand, over het verzet van het onderwijsveld tegen de besparingen in het onderwijs

5. Actuele vraag van Kathleen Krekels (N-VA) aan Ben Weyts, viceminister-president van de Vlaamse Regering, Vlaams minister van Onderwijs, Sport, Dierenwelzijn en Vlaamse Rand, over het capaciteitstekort in het buitengewoon onderwijs

Actuele vraag van Loes Vandromme (CD&V) aan Ben Weyts, viceminister-president van de Vlaamse Regering, Vlaams minister van Onderwijs, Sport, Dierenwelzijn en Vlaamse Rand, over de wachtlijsten in het buitengewoon onderwijs

Actuele vraag van Johan Danen (Groen) aan Ben Weyts, viceminister-president van de Vlaamse Regering, Vlaams minister van Onderwijs, Sport, Dierenwelzijn en Vlaamse Rand, over de wachtlijsten in het buitengewoon onderwijs

Actuele vraag van Maurits Vande Reyde (Open Vld) aan Ben Weyts, viceminister-president van de Vlaamse Regering, Vlaams minister van Onderwijs, Sport, Dierenwelzijn en Vlaamse Rand, over het plaatstekort in het buitengewoon onderwijs

6. Actuele vraag van Chris Janssens (Vlaams Belang) aan Zuhal Demir, Vlaams minister van Justitie en Handhaving, Omgeving, Energie en Toerisme, over de maatregelen die de Vlaamse Regering neemt om de energiefactuur opnieuw betaalbaar te maken

Actuele vraag van Bruno Tobback (Vooruit) aan Zuhal Demir, Vlaams minister van Justitie en Handhaving, Omgeving, Energie en Toerisme, over de stijgende energieprijzen

Actuele vraag van Robrecht Bothuyne (CD&V) aan Zuhal Demir, Vlaams minister van Justitie en Handhaving, Omgeving, Energie en Toerisme, over de stijgende energiefactuur voor gezinnen en bedrijven

7. Actuele vraag van Andries Gryffroy (N-VA) aan Zuhal Demir, Vlaams minister van Justitie en Handhaving, Omgeving, Energie en Toerisme, over de brief van de minister aan het Internationaal Energieagentschap betreffende de kernuitstap

8. Actuele vraag van Bert Maertens (N-VA) aan Lydia Peeters, Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken, over de middelen voor de vervoerregio's in het kader van het vervoer op maat

Dirk Nuyts Persvoorlichter Vlaams Parlement