Actuele Vragen, Vlaams Parlement, woensdag 22 juni 2022, 14 uur

Hierna vindt u de lijst van Actuele Vragen die vandaag, woensdag 22 juni, vanaf 14u, in het Vlaams Parlement aan bod komen:

1. Actuele vraag van Maxim Veys (Vooruit) aan Matthias Diependaele, Vlaams minister van Financiën en Begroting, Wonen en Onroerend Erfgoed, over de steeds tragere bouw van sociale woningen

Actuele vraag van Vera Jans (cd&v) aan Matthias Diependaele, Vlaams minister van Financiën en Begroting, Wonen en Onroerend Erfgoed, over de oplopende achterstand in de bouw van sociale woningen

Actuele vraag van Guy D'haeseleer (Vlaams Belang) aan Matthias Diependaele, Vlaams minister van Financiën en Begroting, Wonen en Onroerend Erfgoed, over de achterstand bij de bouw van sociale woningen en de eventuele uitbreiding van de huurpremie

2. Actuele vraag van Brecht Warnez (cd&v) aan Bart Somers, viceminister-president van de Vlaamse Regering, Vlaams minister van Binnenlands Bestuur, Bestuurszaken, Inburgering en Gelijke Kansen, over de oproep van steden en gemeenten (VVSG) voor een duurzame oplossing voor de opvang Oekraïense vluchtelingen bij Vlaamse gastgezinnen

Actuele vraag van Katja Verheyen (N-VA) aan Matthias Diependaele, Vlaams minister van Financiën en Begroting, Wonen en Onroerend Erfgoed, over de opvang van Oekraïense vluchtelingen bij opvanggezinnen

3. Actuele vraag van Paul Van Miert (N-VA) aan Lydia Peeters, Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken, over de toevoeging van de deeltjestellertest aan de technische autokeuring

4. Actuele vraag van Mieke Schauvliege (Groen) aan Zuhal Demir, Vlaams minister van Justitie en Handhaving, Omgeving, Energie en Toerisme, over het tekort aan zwemplekken in open water

Actuele vraag van Gwenny De Vroe (Open Vld) aan Lydia Peeters, Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken, over de zoektocht naar zwemmogelijkheden in open water in Vlaanderen

5. Actuele vraag van Maurits Vande Reyde (Open Vld) aan Benjamin Dalle, Vlaams minister van Brussel, Jeugd, Media en Armoedebestrijding, over een Vlaamse 5G-strategie

6. Actuele vraag van Freya Perdaens (N-VA) aan Benjamin Dalle, Vlaams minister van Brussel, Jeugd, Media en Armoedebestrijding, over een alcoholverbod op Vlaamse jeugdkampen

Actuele vraag van Jeremie Vaneeckhout (Groen) aan Benjamin Dalle, Vlaams minister van Brussel, Jeugd, Media en Armoedebestrijding, over een alcoholverbod op jeugdkampen

Actuele vraag van Tinne Rombouts (cd&v) aan Benjamin Dalle, Vlaams minister van Brussel, Jeugd, Media en Armoedebestrijding, over een verbod op alcohol bij jeugdkampen

7. Actuele vraag van Axel Ronse (N-VA) aan Jo Brouns, Vlaams minister van Economie, Innovatie, Werk, Sociale Economie en Landbouw, over de federale arbeidsdeal en de impact ervan op Vlaanderen

8. Actuele vraag van Filip Brusselmans (Vlaams Belang) aan Jan Jambon, minister-president van de Vlaamse Regering, Vlaams minister van Buitenlandse Zaken, Cultuur, Digitalisering en Facilitair Management, over de onwettige samenstelling van de bestuursorganen van vzw Flagey

9. Actuele vraag van Nadia Sminate (N-VA) aan Hilde Crevits, viceminister-president van de Vlaamse Regering, Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin, over de repatriëring van kinderen uit Syrië

10. Actuele vraag van Lise Vandecasteele (PVDA) aan Hilde Crevits, viceminister-president van de Vlaamse Regering, Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin, over de stijgende prijzen in woonzorgcentra

11. Actuele vraag van Sam Van Rooy (Vlaams Belang) aan Bart Somers, viceminister-president van de Vlaamse Regering, Vlaams minister van Binnenlands Bestuur, Bestuurszaken, Inburgering en Gelijke Kansen, over de overlast veroorzaakt door allochtone jongeren in recreatiecentra

Dirk Nuyts Persvoorlichter Vlaams Parlement