Actuele Vragen, Vlaams Parlement, woensdag 18 mei 2022, 14 uur

Hierna vindt u de lijst van Actuele Vragen die vandaag, woensdag 18 mei, vanaf 14u, in het Vlaams Parlement aan bod komen:

1. Actuele vraag van Jos D'Haese (PVDA) aan Jan Jambon, minister-president van de Vlaamse Regering, Vlaams minister van Buitenlandse Zaken, Cultuur, Digitalisering en Facilitair Management, over het ontslag van minister van Welzijn Wouter Beke

Actuele vraag van Chris Janssens (Vlaams Belang) aan Jan Jambon, minister-president van de Vlaamse Regering, Vlaams minister van Buitenlandse Zaken, Cultuur, Digitalisering en Facilitair Management, over de ministerwissels binnen de Vlaamse Regering

2. Actuele vraag van Stephanie D'Hose (Open Vld) aan Bart Somers, viceminister-president van de Vlaamse Regering, Vlaams minister van Binnenlands Bestuur, Bestuurszaken, Inburgering en Gelijke Kansen, over de internationale dag tegen homo- en transfobie

Actuele vraag van Maxim Veys (Vooruit) aan Bart Somers, viceminister-president van de Vlaamse Regering, Vlaams minister van Binnenlands Bestuur, Bestuurszaken, Inburgering en Gelijke Kansen, over het stijgend aantal dossiers inzake discriminatie, haatspraak of haatmisdrijven in verband met seksuele geaardheid bij Unia

3. Actuele vraag van Sam Van Rooy (Vlaams Belang) aan Zuhal Demir, Vlaams minister van Justitie en Handhaving, Omgeving, Energie en Toerisme, over het uitstel van de invoering van het capaciteitstarief tot 1 januari 2023

Actuele vraag van Bruno Tobback (Vooruit) aan Zuhal Demir, Vlaams minister van Justitie en Handhaving, Omgeving, Energie en Toerisme, over het nieuwe uitstel van het capaciteitstarief

4. Actuele vraag van Mieke Schauvliege (Groen) aan Zuhal Demir, Vlaams minister van Justitie en Handhaving, Omgeving, Energie en Toerisme, over het nieuwe Vlaamse klimaatadaptatieplan, naar aanleiding van de uitzonderlijke droogte

5. Actuele vraag van Robrecht Bothuyne (cd&v) aan Zuhal Demir, Vlaams minister van Justitie en Handhaving, Omgeving, Energie en Toerisme, over de betaalbaarheid van de energiefactuur bij zelfstandigen en kmo's

6. Actuele vraag van Wim Verheyden (Vlaams Belang) aan Lydia Peeters, Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken, over het toenemend aantal conflicten ingevolge de gestegen 'diversiteit' van gebruikers van fietspaden

Actuele vraag van Marius Meremans (N-VA) aan Lydia Peeters, Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken, over de groeiende diversiteit van het fietslandschap

7. Actuele vraag van Stijn Bex (Groen) aan Lydia Peeters, Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken, over de toegenomen verkeersonveiligheid door de zogenaamde camionettisering

Actuele vraag van Martine Fournier (cd&v) aan Lydia Peeters, Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken, over het toenemend aantal ongevallen met bestelwagens

Actuele vraag van Maarten De Veuster (N-VA) aan Lydia Peeters, Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken, over de 'last mile solutions' in de stedelijke logistiek

8. Actuele vraag van Arnout Coel (N-VA) aan de Vlaamse minister van Landbouw over de vijfde Week van de Korte Keten

9. Actuele vraag van Axel Ronse (N-VA) aan de Vlaamse minister van Werk over het sanctioneren van langdurig zieken en ondernemingen met te veel langdurig zieken

10. Actuele vraag van Maurits Vande Reyde (Open Vld) aan de Vlaamse minister van Economie over het lokaal handelsbeleid en een gelijk speelveld voor onze lokale handelaars

Dirk Nuyts Persvoorlichter Vlaams Parlement