Actualiteitsdebat en Actuele Vragen, Vlaams Parlement, woensdag 18 oktober 2017

Hierna vindt u de Actuele Vragen die vandaag, woensdag 18 oktober, vanaf 14u, in het Vlaams Parlement aan bod komen na het Actualiteitsdebat

- Actualiteitsdebat over de stand van zaken met betrekking tot de Vlaamse klimaatdoelstellingen

- Actuele Vragen:

1.             Actuele vraag van Katrien Schryvers (CD&V) aan Sven Gatz, Vlaams minister van Cultuur, Media, Jeugd en Brussel, over de getuigenissen van grensoverschrijdend gedrag in de culturele sector

Actuele vraag van Elke Van den Brandt (Groen) aan Liesbeth Homans, viceminister-president van de Vlaamse Regering, Vlaams minister van Binnenlands Bestuur, Inburgering, Wonen, Gelijke Kansen en Armoedebestrijding, over de #MeToo-campagne om met getuigenissen over seksueel grensoverschrijdend gedrag naar buiten te komen

Actuele vraag van Marius Meremans (N-VA) aan Sven Gatz, Vlaams minister van Cultuur, Media, Jeugd en Brussel, over seksueel grensoverschrijdend gedrag in de cultuursector

Actuele vraag van Katia Segers (sp.a) aan Liesbeth Homans, viceminister-president van de Vlaamse Regering, Vlaams minister van Binnenlands Bestuur, Inburgering, Wonen, Gelijke Kansen en Armoedebestrijding, over machtsmisbruik en seksisme in onze maatschappij

2.     Actuele vraag van Chris Janssens (Vlaams Belang) aan Liesbeth Homans, viceminister-president van de Vlaamse Regering, Vlaams minister van Binnenlands Bestuur, Inburgering, Wonen, Gelijke Kansen en Armoedebestrijding, over de bouw en eventuele erkenning van een nieuwe Diyanet-moskee in Gent

3.     Actuele vraag van Michel Doomst (CD&V) aan Ben Weyts, Vlaams minister van Mobiliteit, Openbare Werken, Vlaamse Rand, Toerisme en Dierenwelzijn, over het realiseren van de quick wins op de Brusselse ring R0

4.     Actuele vraag van Wilfried Vandaele (N-VA) aan Joke Schauvliege, Vlaams minister van Omgeving, Natuur en Landbouw, over het voorstel om een solidariteitsfonds voor de sanering van rivierbodems op te richten