10 VOKA-CEO’s op stage in het Vlaams Parlement

Het Vlaams Parlement organiseert op dinsdag 13 en woensdag 21 maart in samenwerking met VOKA een parlementaire stage met 10 Vlaamse CEO’s.

Meer dan 10 jaar stages

Het Vlaams Parlement organiseert al meer dan 10 jaar stages met diverse organisaties uit het middenveld, belangengroepen of koepelorganisaties. Via deze stages krijgen de deelnemers een beter inzicht in de werking en rol van het parlement. Zo komt het middenveld en politiek korter bij elkaar.

Het Vlaams netwerk van ondernemingen VOKA is in dit kader al 10 jaar een vaste partner. Ook dit jaar bieden zij samen met het Vlaams Parlement weer 10 CEO’s de kans om gedurende 2 dagen de parlementaire werking te leren kennen. Op dinsdag 13 en woensdag 21 maart krijgen zij ieder een parlementslid als meter of peter toegewezen die hen tijdens deze dagen persoonlijk zal begeleiden.

Programma

De eerste dag, dinsdag 13 maart, verwelkomt Jan Peumans, voorzitter van het Vlaams Parlement, de deelnemers. Nadien volgen de stagiairs hun meter of peter naar de fractievergaderingen, ontmoetingen en commissievergaderingen die op de parlementaire agenda staan.

Op woensdag 21 maart zorgt Martine Goossens, secretaris-generaal van het Vlaams Parlement voor de ontvangst. Nadien treden de CEO’s zelf in debat met de parlementsleden en wonen zij op woensdagnamiddag de plenaire vergadering bij. Tot slot krijgen zij verdere toelichting bij de communicatie van het parlement.

Voorzitter

Lijst met de namen van de stagiairs en hun meters- en peters-volksvertegenwoordigers

Stagiair

Bedrijf